Betalsystem inbyggt i passersystemet

Nu kan du ta betalt för tjänster och produkter via passersystemet. Varje kortläsare förvandlas till en betalkortläsare och du väljer vilka kortläsare som tar betalt.

Fyll i vårt formulär så hjälper vi dig med alla dina frågor:

1. Vad?

2. Vem?

3. Ditt meddelande

Att ta betalt har aldrig varit enklare

Tack vare att betalsystemet är cloudbaserat och en integrerad del i passersystemet så kan vi sätta upp hela systemet åt er innan ni kör igång vilket gör att ni kommer igång direkt. Användarna laddar sina egna passerkort med pengar själva och betalar för de tjänster du erbjuder via kortläsarna. 

Välkommen till marknadens smidigast betalsystem.

Nästa generations betalsystem

Varje kortläsare kan vara en betalläsare som erbjuder en tjänst eller produkt. Oavsett vad du vill erbjuda dina kunder kan vi hjälpa dig med ditt egna betalsystem.

Användarna sköter sig själva

Betalfunktionaliteten är designad på ett sätt som gör att du får ditt egna  betalsystem. Det betyder att en anställd eller gäst kan ladda pengar på sitt CampTrac konto som sedan kan användas i ditt CampTrac-system.

Pre-paid eller Post-paid?

Pre-paid betyder att betala i förskott. När man använder pre-paid så laddas pengarna in på passerkortet som sedan används i CampTrac-systemet för att ta betalt. Post-paid betyder att betala i efterskott. Då laddas inte några pengar på kortet, utan användarna köper varor och tjänster på kredit (precis som med ett kreditkort) och betalar efter en viss tid.

Betalsystemets funktioner

PartnerSecs passersystem innehåller en rad funktioner som anpassas till varje verksamhets behov.

Fasta belopp via kortläsare

Varje kortläsare tar betalt ett fast belopp som du bestämmer. Om du vill styra en elstolpe så kan du ta t.ex. 20kr för en viss mängd kwh. För att styra mängden kwh kopplar du på en kwh mätar på kortläsaren. Önskar du styra en magnetventil för varmvatten kan du ta 10kr för 10min.

Olika priser under dagen

Om du vill optimera hur dina användare köper tjänster och produkter kan du ta olika betalt, olika tider på dygnet. Till exempel är det populärt att ladda bilen på kvällar och helger. Då kan du ta mindre betalt på dagen för att attrahera betalande användare även under dagen.

Vill du ta betalt för duschar i servicehus på en camping är det mer populärt att duscha från 17-19 än övriga tider på dagen. Du kan du ta mindre betalt på dagen för att attrahera duschade gäster resten av dagen.

Offline - Pengar laddas på passerkortet

När du väljer att ta betalt via våra offline-kortläsare ska pengarna laddas in på passerkortet. När en person vill använda betalsystemet (via offline-kortläsarE) kan de ladda på pengar på passerkortet med vår laddningsautomat eller med hjälp av en receptionist/administratör. När pengarna är laddade på passerkortet kan de sedan betala för tjänster och produkter i kortläsarna.

Online - Pengar laddas på kontot

När du använder online-kortläsare (kortläsare kopplade till CampTrac Cloud) och du vill ta betalt för tjänster så ska pengarna läggas på användarnas konto. Varje person som vill betala för tjänster via dina kortläsare har ett konto i CampTrac. På detta konto ska användaren ladda in pengar antingen via en extern betaltjänst, receptionist/administratör eller APP (kommer under 2022).

Betalsystem med laddningskiosk

Laddningskiosken som är en integrerad del av betalsystemet hjälper användarna att själva ladda på pengar på sina kort eller sitt konto.

När användaren laddar på pengar i betalsystemet via laddningskiosken så kan de välja mellan att ladda på pengar med VISA/Mastercard eller Swish.

Med laddningskiosken får du, som CampTrac kund, dagliga rapporter på hur mycket pengar användare har laddat på sina CampTrac kort, taggar eller APPen.

Laddningskiosken är en industriell PC med inbyggd kortläsare som är IP67 klassad. Den är designad för att sitta utomhus i alla väder.

Vill du veta mer om Partnersecs betalsystem direkt?

Kontakta oss via e-post på info@partnersec.se eller via telefon på 08-630 53 00! Glöm inte att du dessutom kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev där vi ständigt delar med oss av framsteg gällande organisationen och våra betalsystem.

Vad är ett betalsystem?

Ett betalsystem syftar till att erbjuda tjänster och produkter via passersystemet för alla användare som har rätt att använda betalsystemet. Det hjälper företag, organisationer, föreninger att erbjuda tjänster och produkter som tidigare endast varit tillgängliga genom att en anställda varit på plats och tillhandahållit produkten eller tjänsten. Det handlar om att, på ett smidigt sätt, ge möjligheten att betala för tjänster och produkter. Betalsystemet stärks av att det är en integrerad del av passersystem och kan nyttja det skydd som finns inbyggt.

Låter det bra? Låt oss då presentera CampTrac, PartnerSec’s passersystem med inbyggd betalfunktionalitet.

CampTrac – Passersystem med inbyggt betalsystem i världsklass

CampTrac är ett kombinerat betal och passersystem. Systemet är byggt för att kunna användas av en varierande typ av kunder. Alltifrån storföretag med omfattande kontorskomplex till mindre organisationer och anläggningar använder sig av CampTrac. Det är betalsystemets bredd och tillgänglighet för alla som tagit oss dit där vi är idag. Detta är vi mycket stolta över.

Boka gratis demo idag!

Vill du veta mer om vårt betalsystem?

Kontakta Partnersec för att få en kostnadsfri demonstration av CampTrac!

APV-system

CampTrac är ett APV-system. A står för Access Control (passersystem), P står för Payment System (betalsystem) och V står för Visitor Management (besökssystem). Dessa tre övergripande funktioner beskriver det breda användningsområde som vårt passersystem har. Slutanvändaren kan alltså både få tillgång till faciliteter och göra betalningar, samtidigt som du kund har en god överblick. Detta med hjälp av endast ett passerkort, tagg eller virtuell nyckel i vår APP.

Nedan kommer vi att berätta mer om vårt betalsystems många funktioner. Vi kommer också tala om vilka valmöjligheter du som vår kund har när det kommer till din lösning.

Betalsystemets funktioner

CampTrac är ett passersystem med inbyggt betalsystem som går att använda till många områden. Det är just detta som varit vårt mål då vi utvecklat systemet. Vi vill att alla kunder, stora som små, ska kunna nyttja vårt passersystem för de syften som just de behöver tillgodose.

Så här kan det se ut:

Passersystem

A:et i APV står för Access Control, och detta är en mycket central del av det passersystem vi byggt. Som PartnerSec’s kund ställer du dig frågan: Vad vill jag att slutanvändaren i fråga ska ha tillgång till? Den virtuella nyckel som en kund får anpassas utefter vad som gäller i det specifika fallet. Det kan exempelvis handla om tillgång till ett visst rum på ett hotell. Det kan också handla om tillgång till vissa faciliteter men inte andra. Du väljer, och passersystemet ser till att det blir rätt.

Betalsystem

Alla användare som kan visa ett passerkort för en kortläsare kan också betala för tjänster och produkter som du vill sälja via kortläsarna. Via CampTrac kortläsarna kan du sälja laddning för elbilar, tillgång till toaletter, varmvatten i duschar, tillgång till gäststugor, hyra ut kanoter och småbåtar, sälja läsk och vatten och mycket mer.

Besökssystem

CampTrac är djupt integrerat i besökssystemet CavVisit vilken är besökssystemet i vår APV plattform. Med CavVisit’s självservicekiosker hanterar besökarna sitt besök . QR-koder skickas till besökarnas mobiltelefoner och fungerar både som identitet samt passerkort. Med hjälp av QR-koden kan identiteten på besökaren fastställas vid ankomst samt, automatiskt, checka in besökaren och släppa in besökaren genom närmaste speed-gate.Systemet erbjuder automatisk incheckning, utcheckning, Outlook integration, AD-integration och andra möjliga tjänster. Detta möjligoch är ett stort steg i rätt riktning för effektivitet.

Utomhuslösningar

För att matcha alla behov har vi tagit fram kortläsare för betalsystemet som passar i alla väder. Våra passerkortläsare klarar väder och vind står ut med kyla på hela -25°C utan omgivande skydd. Detta gör dem oerhört lämpliga för kunder vars verksamheter drivs delvis eller enbart utomhus.

Inomhuslösningar

De passerkortläsare vi använder i våra betalsystem passar utmärkt för faciliteter där en stor mängd dörrar finns. Exempel på sådana kunder är kontorsfastigheter, kontor, konferensfaciliteter och industriella anläggningar.

Alternativa betalningsmetoder

På Partnersec tycker vi om valmöjligheter. Det är denna inställning som fått oss att utveckla ett passersystem med en variation av betalningsmetoder. Då du använder dig av CampTrac kan du själv välja hur du vill att dina kunder/gäster ska betala. Ska de ladda upp pengar på kortet och sedan betala? Eller vill du kanske att varje köp som genomförs sker som en transaktion, likt ett betalkort? Du väljer och vi ser till att anpassa betal- och passersystemet utefter dina önskemål.

Kortläsare med knappsats

CampTrac betalssystems kortläsare går att få med knappar. Detta möjliggör för våra kunder att ge sina gäster/kunder tillträde med hjälp av en kod. Denna kod kan enkelt ändras och dessutom kan betalsystem ställas in så att kodlåset slås på vid en viss tid på dygnet. Smidigt och enkelt för alla inblandade.

Vattentäthet

Alla CampTrac’s kortläsare, både online- och offline-varianter, är 100% vattentäta. Utöver detta kan de, som vi nämnt tidigare, också stå emot väder och vind mycket effektivt. De fungerar på ett spann mellan -25°C och +65°C.

Flerspråkigt

Betalsystemet finns tillgänglig med flera olika språk. Detta möjliggör för att samma plattform kan användas av en stor mängd användare i olika länder. Om inte det språk som en kund vill tillämpa finns, kan man enkelt översätta det själv.

Har du funderingar om vårt betalsystem?

Tveka inte att höra av dig till oss på Partnersec.
Vi erbjuder gratis demonstration till alla som söker vårt betalsystems hjälp.

Betalsystemets nytta

Vi har varit inne på det men talar gärna mer om nyttan (eller nyttorna) med vårt betalsystem. Detta är trots allt det som gjort CampTrac till ett av marknadens mest populära betalsystemen för verksamheter med kortläsare. Nedan följer några av de fördelar som vårt betalsystem kan ge en verksamhet:

Betalsystemet som kan styra allt

Allting som kan kontrolleras via ett relä eller ett mjukvaru-kommando kan du nu ta betalt för. Vår egna CAS2-D1 central (Iot undercentral) kopplas till det du vill ta betalt för. Det enda du behöver är ström och internetanslutning.

Integrera dig med betalsystemet

Många av våra kunder har andra systemet som de vill integrera med vårt betalsystem. Detta gör de enkelt med vårt moderna REST API.

 

Snabbt att införa

Att börja använda betalsystemet tar dagar. Vi hjälper dig med uppsättning, utbildning och ”tips-and-tricks” för att se till att dina användare använder systemet så mycket som möjligt.

Minskad varmvattenförbrukning med 40%

Våra kunder som styr tillgång till varmvatten i duschar minskar, i genomsnitt,  sin varmvattenförbrukning med 40% och ökar sina intäkter för varmvatten flera gånger om.

Ökad uthyrning av stugor och lokaler

Våra kunder som hyr utstugor och konferensrum har ökad sin spontanuthyrning med mer än 100% sedan de infört betalsystemet.

Konferens - passer och betalning

Betalsystemet är perfekt för konferensanläggningar där man vill ge gästerna ett kort som både fungerar som passerkort och som innehåller en summa pengar som de kan använda på olika delar av anläggningen.

Administratören ser allt

Slutligen vill vi tala om den direkta nyttan med vårt betalsystem för dig som administratör. När du väljer CampTrac kan du enkelt överblicka och ändra i systemet, var i världen du än befinner dig. Detta möjliggörs av att systemet är både Cloud- och webbaserat.

Ta betalt med kort, tagg eller APP

I och med att CampTracs betalsystem kan nyttjas av företag och organisationer i varierande branscher måste även våra lösningar variera. Det är detta faktum som ligger till grund för de olika digitala betalmedel som vi erbjuder.

CAMPTRAC CARD™

CampTrac kortet är ett kombinerat Passerkort och Betalkort som ni köper av oss. Kortet fungerar i CampTrac systemet och kan användas som passerkort i de flesta andra passersystem på marknaden. Vårt unika CampTrac Card™ underlättar dagligen för gäster på kontor och campingar runt om i hela landet.

CAMPTRAC TAGG™

Taggar är små och enkla att bära med sig överallt. Dina användare kan få en CampTrac Tagg som fungerar både som passerkort och som betalkort.

APPen

APPen är den universella lösningen för att låta användare betala för tjänster och produkter hos alla CampTrac kunder. Användaren ladda på pengar i APPen och kan sedan spendera dessa hos alla CampTrac anslutna kunder.

Partnersec – Experter på passersystem, betalsystem och besökssystem

Vi är stolta över att kunna erbjuda en av marknadens bästa lösningar när det kommer till besökssystem och passersystem. CampTrac hjälper företag, organisationer och föreningar i varierande storlek och bransch – I Sverige och i andra länder. Vill du veta mer om hur vårt passersystem kan hjälpa din verksamhet? Vi erbjuder gratis demonstration av CampTrac till alla som ber om det.

Kontakta oss för att boka in din kostnadsfria demo idag!

Boka demo!

Kontakta oss så återkommer vi med förslag på tid.

Jag vill ha offert!

Kontakta oss nu så återkommer vi med en offert.

Thank you!

Your contact form has been sent to PartnerSec. We will get back to you shortly.