Besökssystem Funktioner
Här hittar du en funktionsöversikt av besökssystemet CavVisit.
Vänligen observera att vi inte visar samtliga funktioner här så är det någon funktion du inte hittar i listan som du behöver så kontakta oss så kan vi se om vi har den funktion du söker.
Innehållsförteckning
Cloudbaserat besökssystem
Tack vare att besökssystemet är cloudbaserat sköter vi alla backuper och uppgraderingar automatiskt. Systemet är tillgänglig via din webbläsare. Vi garanterar att systemet följer svenska lagar och regler (GDPR & Schrems II). Systemet är godkänt för att levereras till svenska kommuner och myndigheter.
Det finns en variant av systemet som kan installeras lokalt (on prem).

Självregisteringskiosk
CavVisit har flera typer av självbetjäningskiosker som konfigureras för att hantera olika typer av besökare och besöksprocesser. Kioskerna kan utrustad med touchskärm, PC, QR-läsare, skrivare för besökbrickor, tangentbord i stål och mycket annat.

Enterprise-kiosken
Enterprise-kiosken är speciellt utformad för en fastighet med flera hyresgäster, olika avdelningar eller flera förvaltningar (kommun/myndighet). Kiosken visar en logotyp eller ett namn för varje hyresgäst och beroende på vilken logotyp besökaren väljer ändrar hela kiosken utseende, beteende och inmatningsfält för att anpassa sig till den verksamhet som besökaren ska besöka.

MS Outlook integration
När en besöksmottagare bokar möte med en besökare via Outlook så fångar besökssystemet CavVisit automatiskt upp det och registerar besökaren som en förbokning i besökssystemet.
Besökssystemet fångar automatiskt upp om besöket ändras eller ställs in.
Dagen innan besöket ska börja så skickas en påminnelse från besökssystemet till besökaren med instruktioner för hur besökaren ska ta sig till platsen, Google kartor samt QR-kod för incheckning.

Google Calendar integration
När en besöksmottagare bokar möte med en besökare via Google Calendar så fångar besökssystemet CavVisit automatiskt upp det och registerar besökaren som en förbokning i besökssystemet.
Besökssystemet fångar automatiskt upp om besöket ändras eller ställs in.
Dagen innan besöket ska börja så skickas en påminnelse från besökssystemet till besökaren med instruktioner för hur besökaren ska ta sig till platsen, Google kartor samt QR-kod för incheckning.
Flerspråkstöd
Samtliga kiosker i besökssystemet i CavVisit stödjer ett obegränsat antal språk. När en besökare kommer fram till en kiosk kan besökaren byta språk på hela kiosken genom att klicka på den flagga vars språk besökaren vill använda.
Det finns också flerspråkstöd i det administrativa gränssnittet för receptionister och administratörer.
Självincheckning med QR-koder
När ett besök förbokas får besökaren en unik QR-kod via SMS eller Email. När besökaren anländer för besöket använder denne QR-koden för automatiskt inchecking. Besöksmottagaren meddelas via SMS/Email och besöket startar. Samma QR-kod används också på besöksbrickan samt vid utcheckning av besökaren.
Webbaserad förhandsregistering
När en besökare blivit inbjudan till ett besök via t.ex. MS Outlook eller Google Calendar så kan CavVisit skicka en webblänk till besökaren vilken tar besökaren till ett formulär där besökaren får fylla i de uppgifter som saknas om besökare samt godkänna GDPR/NDA.
När besökaren fyllt i sina uppgifter så sparas dessa inför besöket och CavVisit skickar automatiskt en QR-nyckel till besökare dagen innan besöket. När besökaren anländer för sitt möte så skannar denne av sina QR-nyckel i en kiosk och besökaren checkas in, brickas printas och besöksmottagaren meddelas om att besökaren har anlänt.
Multi-site
Med CavVisit multi-site funktionalitet kan en större verksamhet skapa egna så kallade, anläggningar, i systemet till sina olika lokalkontor, hyresgäster, avdelningar eller förvaltningar. Med dessa anläggningar får varje verksamhet som har en egen anläggning, en egen värld. I anläggningen ligger deras användare, besöksmottagare, besökare, integration, meddelanden och mycket mer.
Huvudadministratörer ser alla anläggningar (så kallad helikoptervy) medan lokala administratörer och receptionister endast ser sina anläggningar och data som hör till dem.
Varje anläggning har sina unika inställningar, integrationer, SMS & Email, användare, besökare, besöksmottagare med mera.
Multi-tenant
Multi-tenant är en fastighet med flera hyresgäster. Multi-tenant fastigheter är unika för att de ska tillgodo se varje hyresgäst unika behov av besökshantering. Besökssystemet CavVisit är, från grunden, designat för att hantera multi-tenant fastigheter genom att ge varje hyresgäst en egen del i husets besökssystem.
Besökssystem låter varje hyresgäst i en multi-tenant fastighet styra över sin egen besöksresa. Varje hyresgäst bestämmer själv över integrationer, QR-koder, inbjudningar, SMS, email, rättigheter, grafisk design, besökbrickor och mycket annat.

QR-nycklar
QR-nycklar är en speciell typ av QR-kod som CavVisit skickar till besökarens mobiltelefon och som de kan använda både för att checka in sig när de kommer som besökare och som passerkort för att öppna speed gates och dörrar.
QR-nycklar behöver inte någon APP utan fungerar med alla mobiltelefoner som kan ta emot SMS och surfa på nätet. Detta gör det lätt att skicka till alla besökare. QR-nyckeln skickas automatiskt till besökaren när besöket är bokat och gäller endast för tiden för besöket.
Tack vare QR-nyckels intelligenta design behöver administratörer och besökare inte göra något utan CavVisit sköter alla delar automatiskt.
SMS
SMS är ett utmärkt verktyg att fånga besökares och anställdas uppmärksamhet när besök bokas eller för påminnelser med inbyggda QR-nycklar. CavVisit användare kan välja mellan att använda CavVisit’s inbyggda SMS tjänst eller egen SMS hårdvara.
Tack vare att verksamheter som använder CavVisit kan skicka SMS från egen hårdvara så ökar säkerheten och kostnaderna minskar.
Meddelanden lämnar aldrig kunden egna utrustning och på så sätt blir det säkrare och enklare att hålla hög säkerhet. CavVisit SMS Gateway är en liten hårdvara med egen antenn som utrustas med ett SIM-kort från kunden själv.
I CavVisit är det enkelt att designa snygga och tydliga E-mail som går till besökare och besöksmottagare vid olika tillfällen. När E-mail skickas kan det ske antingen från kundens egna mailservers eller CavVisits krypterade mailservers.

Öppen arkitektur
CavVisit’s förmåga att enkelt kunna integrera verksamhetens befintliga system gör att besöksprocesser kan automatiseras och verksamhetens befintliga investeringar i system går att nyttja på bästa sätt. Med CavVisit’s moderna RESTFul API kan en integration utvecklas på ett par dagar för att sedan nyttjas i flera år.
REST API
CavVisit har ett fullskaligt RESTFul API som där utvecklare kan skapa besöksmottagare, besökare, QR-nycklar och mycket mer. API har fullständigt stöd för multi-site. RESTFul API:et möjliggör realtidsfunktioner vilket ökar säkerheten och förenklar administratören och ytterligare automatiserar besökshanteringen.
Fullskaligt passersystem inbyggt
Passersystemet CampTrac är helt integrerat med CavVisit. CampTrac är en del av den APV plattform där CavVisit ingår.
Passersystemsintegration
Besökssystemet CavVisit har flera passersystem integrerade och kan öppna dörrar med QR-nycklar, SMS-nycklar och APP. Pacom, RCO, CampTrac, Dorma Kaba och många fler är integrerade med CavVisit.
Utrymningssystem
Utrymningssystemet är ett automatiskt system för utrymning som skickar personliga meddelanden till alla personer (besökare och anställda) på anläggningen med självservice länkar där de uppdaterar egen utrymningsstatus samt bifogade instruktioner och interaktiva kartor.
Det cloudbaserade utrymningssystemet är säkert, enkelt och smidigt att använda oavsett hur många byggnader eller anläggningar du vill säkerställa.
Kryptering
CavVisit är designat från grunden med så kallad ”end-to-end” kryptering. Det betyder att känsliga data som hanteras i systemet är krypterad i alla lägen förutom när den visas på användarens skärm.
MS Active Directory integration
Besökssystemet kan hämta automatiskt besöksmottagare från Active Directory. Med jämna intervaller lägger systemet till besöksmottagare, uppdaterar dem eller tar bort dem.
Varje avdelning/hyresgäst/förvaltning kan ha sin egen AD-integration.