PartnerSec lanserar nya generationens kortutlåningskiosk med inbyggd kortbeställningsfunktion
Med den nya kortutlåningskiosken kan anställda på ett säkert sätt, med tvåfaktorsautentisering, utfärda sina egna tillfälliga passerkort om de glömt eller tappat sitt vanliga passerkort samtidigt som de avaktiverar sitt vanliga passerkort för att förhindra obehörig användning. Om de hittar sitt vanliga passerkort kan de återaktivera passerkortet själva i samma kiosk.
Den nya kortadministrationskiosken har tre huvudfunktioner:
- Utlåning av tillfälliga passerkort.
- Återaktivering av anställdas vanliga passerkort.
- Beställ ett nytt passerkort, inklusive fotografering.
I dag utfärdas tillfälliga passerkort av ordningsvakter eller en passersystemadministratör, vilket är ett avbrott i det dagliga arbetet och skapar onödigt arbete. PartnerSecs nya kortutlåningskiosk för anställda har nu automatiserat utlåning av dessa tillfälliga passerkort.
Carl-Hugo Bellmark, chef för New Business – PartnerSec
”– En del av våra kunder lånar ut så mycket som 50-60 kort om dagen och det kostar pengar och tar tid för säkerhetspersonalen att hantera. Med den nya kiosken försvinner inte bara denna fart, utan den går också snabbare.
Kiosken är kopplad till accesssystemet och sköter både utfärdande och återaktivering.
Den nya kortadministrationskiosken är en integrerad del av det automatiserade besökssystemet CavVisit. Med CavVisit är vårt fokus alltid att hjälpa våra kunder att automatisera så mycket som möjligt av manuella processer.”